16 november 2021

Service för våra privatkunder

Under 2022 erbjuder vi två nyheter för våra privatkunder för fjärrvärme.

Som fjärrvärmekund hos oss så ingår fri service var tredje år - samt självriskelimineringsförsäkring, fri telefonrådgivning och tillgång till jourberedskap dygnet runt.   

För år 2022 så erbjuder vi nu även utökad garanti vid ny fjärrvärmecentral och vi kommer att införa digital bevakning av våra kunders fjärrvärmeanläggning.

Utökad garanti
För de kunder som idag har en äldre fjärrvärmecentral, och funderar på att byta, så ger vi en utökad garanti, från 2 till 5 år – vid utbyte av fjärrvärmecentral i Landskrona Energis regi.

Digital kontroll
Vi kommer även att införa en digital kontroll av fjärrvärmecentralen där vi bland annat genom returtemperaturen kan upptäcka fel i regleringen eller avvikande förbrukningsmönster. Den digitala kontrollen ger oss möjlighet att upptäcka tekniska fel i ett tidigt skede, och vid eventuella misstankar om fel kontaktar vi kunden för snabb åtgärd.

För dig som kund
Du som är fjärrvärmekund hos oss, får ett brev från oss med mer information.

Är du intresserad att veta mer om fjärrvärme? 
Vill du veta mer om vår service? 

Förresten – visste du att vi i år firar fjärrvärme 40 år i Landskrona?