Aktuella störningar

2018-05-25 14:40

Avklarat: Akut strömavbrott omfattar Karlslund, Hilleshög och Brohusen

Klockan 15.00 var avbrottet åtgärdat och samtliga kunder har åter ström. Avbrottet berodde på en avgrävd kabel vid Hilleshög. Klockan 14.30 inträffade ett akut strömavbrott på grund av ett högspänningsfel och boende i Karlslund, Hilleshög, Brohusen, Bortsahusen och intilliggande område är utan ström. Felsökning pågår. Vi har ingen prognos på när avbrottet beräknas vara åtgärdat.

2018-05-25 08:00

Planerat serviceunderhåll som påverkar kabel-tv signalen

Den 30 maj mellan klockan 08.00-14.00 kommer vi att ha ett planerat serviceunderhåll på vårt fibernät för kabel-tv vilket orsakar avbrott på kabel-tv signalen. Det gäller både analoga sändningar och sändning via digitalboxar. Det kommer att påverka dig som är kund till oss och bor i Landskrona, Häljarp, Glumslöv, Annelöv och Saxtorp.

2018-05-22 13:40

Mina sidor fungerar inte just nu

Just nu kan du inte använda vår e-tjänst Mina sidor på grund av driftavbrott. Vi beklagar avbrottet och hoppas att du snart kan använda Mina sidor igen. Har du några frågor är du välkommen att kontakta kundtjänst via mail kundtjanst@landskronaenergi.se eller via telefon 0418-47 36 20

Driftsstörningar i våra nät.

Vi jobbar kontinuerligt med underhåll av våra nät. Ibland händer det iallafall att vi måste stänga el eller värme en stund. Kablar och ledningar behöver emellanåt bytas, nätet byggas om och byggas ut. Ibland är det väder och vind eller andra oförutsedda händelser som stör leveransen.
Oavsett orsak så gör vi alltid allt vad vi kan för att avbrottet ska bli så kort och smidigt som möjligt.

Fjärrvärme:

Innan du ringer kan du kontrollera säkringen och cirkulationspumpen. Här är en enkel film som visar hur.
Du felanmäler AKUT driftsstörning dygnet runt på 0418-47 33 01.  Utanför kontorstid (klockan 16.00 - 08.00) kopplas du till en larmcentral som tar emot ditt samtal och ärende.

El: 

Innan du ringer kan du kontrollera dina säkringar. Har du fel på din egen anläggning (din sida elmätaren) så kontaktar du själv en elinstallatör direkt. 
Du felanmäler AKUT driftsstörning dygnet runt på 0418-47 33 01.  Utanför kontorstid (klockan 16.00 - 08.00) kopplas du till en larmcentral som tar emot ditt samtal och ärende

Stadsnät: 

Upplever du problem med Internet, IPTV, IPTelefoni och  KabelTV så kontaktar du din tjänsteleverantör, numret finns på senaste fakturan. Generell kontaktinformation hittar du även i Stadsnätsportalen. Tjänsteleverantören kontaktar oss vid behov.

 

Gatubelysning: Om du märker att den offentliga gatubelysningen inte fungerar så mailar du oss.