Aktuella störningar

2019-05-21 08:30

Uppgradering gjord i öppna stadsnätet

Uppgradering gjord i öppna stadsnätet mellan klockan 06.00-06.30 den 21 maj. Fungerar inte din utrustning måste du starta om den. Om den inte kommer igång efter omstart ska du kontakta din tjänsteleverantör.

2019-05-16 12:00

Planerat fjärrvärmeavbrott 20 maj

Måndagen den 20 maj  mellan klockan 08.00 och cirka 15.30 kommer vi  att stänga av leveranserna av fjärrvärme till Pilängen. Anledningen är en större nyanslutning till fjärrvärmenätet. Området som berör ägs av Stena fastigheter och berörda hyresgäster är aviserade. Under avstängningen kommer boende inte ha tillgång till värme och varmvatten.

Driftsstörningar i våra nät.

Vi jobbar kontinuerligt med underhåll av våra nät. Ibland händer det iallafall att vi måste stänga el eller värme en stund. Kablar och ledningar behöver emellanåt bytas, nätet byggas om och byggas ut. Ibland är det väder och vind eller andra oförutsedda händelser som stör leveransen.
Oavsett orsak så gör vi alltid allt vad vi kan för att avbrottet ska bli så kort och smidigt som möjligt.

Fjärrvärme:

Innan du ringer kan du kontrollera säkringen och cirkulationspumpen. Här är en enkel film som visar hur.
Du felanmäler AKUT driftsstörning dygnet runt på 0418-47 33 01.  Utanför kontorstid (klockan 16.00 - 08.00) kopplas du till en larmcentral som tar emot ditt samtal och ärende.

El: 

Innan du ringer kan du kontrollera dina säkringar. Har du fel på din egen anläggning (din sida elmätaren) så kontaktar du själv en elinstallatör direkt. 
Du felanmäler AKUT driftsstörning dygnet runt på 0418-47 33 01.  Utanför kontorstid (klockan 16.00 - 08.00) kopplas du till en larmcentral som tar emot ditt samtal och ärende

Stadsnät: 

Upplever du problem med Internet, IPTV, IPTelefoni och  KabelTV så kontaktar du din tjänsteleverantör, numret finns på senaste fakturan. Tjänsteleverantören kontaktar oss vid behov.

 

Gatubelysning: Om du märker att den offentliga gatubelysningen inte fungerar så mailar du oss.