Aktuella störningar

2018-11-19 14:00

Störningar i västra Landskrona

2018-11-19 14.25 Felet avhjälpt, normal leverans av alla tjänster! 2018-11-19 14.00  Elstörning i stadsnätet påverkar Bredbands- och TV- leveranserna på Holmgatan, Strandvägen, Fredagsgatan, Lördagsgatan, Söndagsgatan, Kalendergatan, Strandvägen, Saltsjögatan, Sundgatan, Revgatan, Koriandergatan, Humlegränden, Citadellvägen Felsökning pågår

2018-11-19 13:15

Planerat strömavbrott Fiskargränden och Drottninggatan

Den 20 november mellan klockan 13-15 kommer vi att bryta strömmen för boende på Fiskargränden och Drottninggatan på grund av ett kabelarbete. Berörda kunder har blivit aviserade. 

2018-11-18 09:45

Elstörning på Junigården

11.00 Felet är avhjälpt, normal leverans av alla tjänster! 09.45 Det är en elstörning på Junigården, det påverkar även Fjärrvärme, Bredband och TV. Felsökning pågår

Driftsstörningar i våra nät.

Vi jobbar kontinuerligt med underhåll av våra nät. Ibland händer det iallafall att vi måste stänga el eller värme en stund. Kablar och ledningar behöver emellanåt bytas, nätet byggas om och byggas ut. Ibland är det väder och vind eller andra oförutsedda händelser som stör leveransen.
Oavsett orsak så gör vi alltid allt vad vi kan för att avbrottet ska bli så kort och smidigt som möjligt.

Fjärrvärme:

Innan du ringer kan du kontrollera säkringen och cirkulationspumpen. Här är en enkel film som visar hur.
Du felanmäler AKUT driftsstörning dygnet runt på 0418-47 33 01.  Utanför kontorstid (klockan 16.00 - 08.00) kopplas du till en larmcentral som tar emot ditt samtal och ärende.

El: 

Innan du ringer kan du kontrollera dina säkringar. Har du fel på din egen anläggning (din sida elmätaren) så kontaktar du själv en elinstallatör direkt. 
Du felanmäler AKUT driftsstörning dygnet runt på 0418-47 33 01.  Utanför kontorstid (klockan 16.00 - 08.00) kopplas du till en larmcentral som tar emot ditt samtal och ärende

Stadsnät: 

Upplever du problem med Internet, IPTV, IPTelefoni och  KabelTV så kontaktar du din tjänsteleverantör, numret finns på senaste fakturan. Generell kontaktinformation hittar du även i Stadsnätsportalen. Tjänsteleverantören kontaktar oss vid behov.

 

Gatubelysning: Om du märker att den offentliga gatubelysningen inte fungerar så mailar du oss.