FAQ

Frågor och svar

Här finns frågor och svar på de mest frekventa frågorna som kommer in till vår kundservice. Ta gärna kontakt med vår kundservice om du inte hittar svar på din fråga.

Välj kategori

De vanligaste frågorna

Varför är elen så dyr?

De har knappast undgått någon att elpriset just nu är väldigt högt. Ni är många som har hört av er och undrar varför – har vi chockhöjt priserna? Det har vi inte gjort men det är många faktorer som påverkar elpriset. Vill du veta mer om varför elpriset i södra Sverige är så högt just nu ➜  läs mer här!

 

Jag ska flytta hur gör jag?

  • Har du ett BankID kan du registrera din flytt snabbt och enkelt – digitalt på vår hemsida: landskronaenergi.se/flytta/. Välj det datum du flyttar ut. Vid flytt ifrån en hyreslägenhet är det hyresavtalet som styr vilket datum flytten avser. Om du däremot flyttar från en bostadsrätt eller en villa är det överlämningsdatumet enligt köpekontraktet som styr. Du kan inte välja ett datum tillbaka i tiden. Om du har glömt att anmäla flytten, välj dagens datum och skriv det riktiga datumet i meddelanderutan nedan.

 

  • Vill du hellre att vi skicka ut en blankett via post till dig – vänligen återkom med fullständig adress dit vi ska skicka brevet.

 

Mitt internet fungerar inte!

Du kontaktar din tjänsteleverantör via deras support. Är du osäker på vem din tjänsteleverantör är kan du titta på din faktura.

 

Hittade du vad du letade efter?

Kontakta oss så hjälper vi till att svara på dina frågor.

➜ Kontakta oss